Monday, February 8, 2010

Berat naik terlebih...

Ari ni saya pegi maternity check up...biasa ar problem hb rendah tuh..tp kali ni berat saya bertambah sebanyak 2.8kg menjadi 56.6kg...pada saya kira ok la sbb before pregnant mmg saya underweight...tapi nurse kat klinik lak ckp, eh awak dah terlebih naik berat badan nih...patutnya naik setengah kilo je bulan nih...masuk 6 bulan baru leh naik 2.5kg sebulan...saya terkedu gak ar...tapi salah ke org underweight naik berat badan lebih sikit masa pregnant? Kalau diikutkan berat saya skg nih, 56.6kg tu kira ideal dgn tinggi saya...tu kalau tak pregnant ar...tapi leh lak nurse tu cakap bahaya kalau naik berat badan terlebih dari skala yang ditetapkan, terdedah pada risiko tekanan darah tinggi...ish, dah terang2 tekanan darah saya ok...so apa yang nak dirisaukan lagi kan? Tak faham betul ar dengan klinik tuh...

1 comment:

  1. hmmm...nurse tu concern kot. tapi since u underweight patut no problem la kan..hiks i pun taktau bab2 berat ni sbb dulu masa pregnant asyik alah so berat turun ja memanjang..

    tapi skang ni hahhhh naik mendadakkkk jaa! hiks

    http://twinkywinkystars.blogspot.com

    ReplyDelete